Evenement organiseren
Algemeen
Als u een evenement wilt organiseren, hebt u een vergunning nodig van de gemeente. Bijvoorbeeld voor een braderie, kermis, optocht of festival. Voor kleine evenementen, zoals een straatfeest of een straatbarbecue, is een melding doen vaak al genoeg.
Hoe werkt het?
De gemeente bepaalt of u de vergunning krijgt en aan welke regels u moet voldoen.
Wat moet ik doen?
Vraag de vergunning aan bij de gemeente
- Voor grote evenementen doet u dit minstens 16 weken van tevoren. Voor middelgrote evenementen doet u dit minstens 8 weken van tevoren.
- Als u alleen een melding hoeft te doen, doet u dit minstens 3 weken van tevoren.
Geef de volgende informatie:
- Naam van de organisator
- Naam van de contactpersoon op het evenement
- Omschrijving van activiteiten op het evenement
- Datum en tijdstip van het evenement
- Datum en tijdstip van het opbouwen en afbouwen van het evenement
- Verwachte aantal bezoekers of deelnemers
- Beschikbare hulpploegen, zoals EHBO en beveiliging
- Of er straten afgesloten moeten worden
- Verwachte geluid (soort, tijd, locatie)
- Manier van stroomvoorziening
- Of u zwak-alcoholhoudende dranken schenkt
- Tekening van het evenemententerrein of de route van bijvoorbeeld een optocht
- Technische gegevens over bouwwerken op het evenemententerrein
- Hoe en door wie het terrein of de route na afloop wordt schoongemaakt
- Andere vergunningen of ontheffingen
- Het kan zijn dat u nog andere vergunningen of ontheffingen moet aanvragen. Denk bijvoorbeeld aan een parkeerontheffing of een ontheffing voor het schenken van alcohol.
Vergunning aanvragen / melding doen
Contact
Gemeente Kapelle
T: 14 0113
E: gemeente@kapelle.nl